Forum Wszystko o SAGEMIE my501x Strona Główna

Gry Java

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Wszystko o SAGEMIE my501x Strona Główna -> Pytania i problemy
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Biggi
Udzielający się
Udzielający się



Dołączył: 14 Lut 2007
Posty: 23
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: z nikąd :D

PostWysłany: Śro 19:39, 14 Lut 2007    Temat postu: Gry Java

Siemka, jestem od niedawna szczęśliwym posiadaczem Sagemika my501X.
Poprzednio miałem stara nokie 5210, więc nie spotykałem się z javą na codzień. Wiem, że za wiele gierek do tego fona dedykowanych nie ma. Znalazłem za to wiele do Motki V3 i większość z nich działczy na Sagemie. Mam w związku z tym dwa pytanka.

1. Wiele gier z Motki po prostu nie mieści sie na wyświetlaczu Sagema. Czy jest jakiś sposób, aby nie pokazywało u góry tego paska informacyjnego, i gry chodziły FullScreen?? (Bo szkoda tracić te 20 rzędów pikseli, w niektórych grach są tam ważne informacje)

2. Jeszcze nie spotkałem się z grą z Motoroli, która by miała porządnie przyporządkowane klawisze, które by współgrały z naszym Sagemem (chodzi głównie o klawisze funkcyjne, takie jak krzyżyk, OK i oba przyciski po bokach). W większości przypadków eliminuje to wogóle możliwość grania. Czy jest jakiś sposób, aby zmienić to w kodzie gry, przerobić takową gre na potrzeby Sagema my501X. A może w samym Sagemie można coś zmienić??

Prosze o szybką odpowiedź, ponieważ głowi mnie to zagadnienie.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Biggi dnia Nie 14:13, 25 Lut 2007, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
gregory15
Administrator
Administrator



Dołączył: 08 Lut 2007
Posty: 75
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Nysa ;)

PostWysłany: Śro 20:29, 14 Lut 2007    Temat postu:

Co do pierwszego pytania to na bank nie ma takiej mozliwosci...a co do drugiego to byc moze sie da cos wykombinowac tylko pewnie trzebaby bylo umiec programowac w javie na komorki a ja niestety nie potrafie Embarassed

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
nicra
Moderator
Moderator



Dołączył: 12 Lut 2007
Posty: 200
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Tczew

PostWysłany: Czw 8:18, 15 Lut 2007    Temat postu:

Co do drugiego pytania to JEST taka możliwość ale kto to zrobi... byś musiał przeszukać porządnie kod, pozmieniać go odpowiednio, a jeszcze by się okazało że przycisków za mało...

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
elendilek
Moderator
Moderator



Dołączył: 09 Lut 2007
Posty: 130
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Ruda Śląska

PostWysłany: Czw 10:26, 15 Lut 2007    Temat postu:

Mam nadzieję, że to nie podpada pod offtop:
W jaki sposób dekompiluje się javę? Przejrzenie kodu i dopasowanie go do sagem'a wydaje sie trywialne, o ile ma się ten kod Idea Twisted Evil


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
nicra
Moderator
Moderator



Dołączył: 12 Lut 2007
Posty: 200
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Tczew

PostWysłany: Czw 10:29, 15 Lut 2007    Temat postu:

Mam nadzieje że pomogę : klikasz na pliczek jar i 'wypakuj tutaj' potem tylko to odpowiednim programem otworzyć. Jakbyś mógł to weź Carbona przerób, chodzi o jeden przycisk.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
elendilek
Moderator
Moderator



Dołączył: 09 Lut 2007
Posty: 130
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Ruda Śląska

PostWysłany: Czw 10:58, 15 Lut 2007    Temat postu:

Właśnie tą zawartość trzeba zdekompilować Shocked
Zawartość przykładowego wypakowanego pliku z Prince of Persia
Kod:
Ęţşľ  - u
   , -
   .
 / 0
 1 2
 3 4     5 6     7
 1 8 9
  : ;
 < =  >
 1 ? @     A     B  C  D  E     F G H I J    3 K  L  M
 N O s R S Z I "[Ljavax/microedition/media/Player; <init> ()V Code (I)V stop run <clinit> % &
/sound.bin T U V W X Y Z [ t # \ " # javax/microedition/media/Player _ $ Z \ java/io/ByteArrayInputStream % ]
audio/midi ^ _ ` a & b & java/lang/Exception i # b # c d ) & e & # "
VolumeControl f g h

Czytelne są tylko stringi, zaraz sprawdzę czy w ten sposób nie można by było tłumaczyć tych gier na polski Smile
@edit:
Nie działa. Wyskakuje babol 'Bad version information' Crying or Very sad


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez elendilek dnia Czw 12:07, 15 Lut 2007, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Biggi
Udzielający się
Udzielający się



Dołączył: 14 Lut 2007
Posty: 23
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: z nikąd :D

PostWysłany: Czw 11:19, 15 Lut 2007    Temat postu:

Carbon właśnie jest jednym z priorytetów. Czyli narazie na tym forum nikt nie potrafi za wiele w Javie zrobić??? Jeśli tak, to trzeba będzie kombinować i to konkretnie.

A co do ilości przycisków, to raczej wiele sie nie zmienia. Z nawigacyjnych w Motce jest jeden więcej (ten u góry po środku), a o ile zauważyłem, to w grach nie ma on żadnego zastosowania.

Także chłopaki, trzeba sie nauczyć podstaw javy, potem pokombinować, jak już ktoś znajdzie sposób, to upublicznić go na forum i zacząć masowo przerabiać najlepsze gierki (które mieszczą się w ekraniku Confused )


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Biggi dnia Nie 14:13, 25 Lut 2007, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
elendilek
Moderator
Moderator



Dołączył: 09 Lut 2007
Posty: 130
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Ruda Śląska

PostWysłany: Czw 12:18, 15 Lut 2007    Temat postu:

Znalazłem coś ciekawego na temat dekompilacji:
[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Biggi
Udzielający się
Udzielający się



Dołączył: 14 Lut 2007
Posty: 23
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: z nikąd :D

PostWysłany: Czw 12:54, 15 Lut 2007    Temat postu:

elendilek napisał:
Znalazłem coś ciekawego na temat dekompilacji:
[link widoczny dla zalogowanych]


Co do tego, to nie jestem pewien, czy tam jest mowa o Javie MIDP, czyli na komórki. Ale lepiej, żeby ktoś bardziej obeznany ocenił.

Wpadłem jeszcze na jeden pomysł, tak studiuje teraz te tutoriale z javy, i widze, że jak byśmy doszli z tym do wprawy, to i wielkość wyświetlania gierki można by było zmienić. Ale to już wyższa szkoła jazdy. Narazie trzeba sie zająć tymi przyciskami.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Biggi dnia Nie 14:14, 25 Lut 2007, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
elendilek
Moderator
Moderator



Dołączył: 09 Lut 2007
Posty: 130
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Ruda Śląska

PostWysłany: Czw 13:53, 15 Lut 2007    Temat postu:

Biggi napisał:
Co do tego, to nie jestem pewien, czy tam jest mowa o Javie MIDP, czyli na komórki. Ale lepiej, żeby ktoś bardziej obeznany ocenił.

Mowa jest o "zwykłej" javie. Tylko że nie ma różnicy między javą "zwykłą" a "nie zwykłą" w sensie kodu, czy tego co linker wypluwa, a jedynie różnicy używanych bibliotek. W aplecie na pc'ta użyjesz innych bibliotek a w midlecie na komórkę innych. Kod wynikowy powinien być ten sam, bo taka jest idea Javy Rolling Eyes
Program opisany w tamtym tutorialu niby sobie radzi z dekompilacją *.class'ów z plików jar, ale są pewne problemy. Kod nie jest dokładnie taki jaki był przed skompilowaniem (to akurat normalne, tyle że on jest bardziej nie taki niż taki), zamiast stałych zdefinowanych w sdk są odpowiadające im wartości, pełno jakichś skoków, koszmar Confused
Dodatkowo większość tych gier została "z obfuscator'owana", co czyni ich dekompilację i zrozumienie ich kodu nieco (nawet bardzo nieco) truniejszym.
Cytat:
Programs written for Java or .NET are easy to reverse engineer with freely available decompiler tools. An obfuscator removes and alters context from compiled code that humans (and reverse-engineering tools) use to decipher the code's meaning. PreEmptive's obfuscation tools have accomplished this completely - your program will produce the same results, but the code is far more difficult to reverse-engineer. In addition, your program will be smaller and more efficient.

Zresztą nie znam się na tym dobrze, może się okazać że to co tu pisze to bzdury totalne i sprawa jest banalna jak zawiązanie buta Rolling Eyes Oby Twisted Evil Wink


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Biggi
Udzielający się
Udzielający się



Dołączył: 14 Lut 2007
Posty: 23
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: z nikąd :D

PostWysłany: Czw 14:09, 15 Lut 2007    Temat postu:

Kurcze, siedze, szukam, przeszukuje i stanąłem na dekompilacji. Mam jakiś program DJ Java Decompiler 3.9, ale ciągle jakieś errory wyskakują, jak chce dekompilować .class. Patrząc na to wszystko dochodze do wniosku, że nie jest to tak łatwe, jak myślałem. Miała być zmiana kilku rzeczy w kodzie, a do kodu sie dostać nie potrafie Sad

Ja z tym na dzisiaj dam sobie troche luzu i wam też radze, w końcu mamy święto i to nie byle jakie Very Happy

Jeżeli jednak ktoś do czegoś jeszcze dojdzie, to fajnie by było, jakby się tym podzielił.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Wszystko o SAGEMIE my501x Strona Główna -> Pytania i problemy Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group, modified by MAR
Inheritance free theme by spleen & Programosy

Regulamin